פרק 72 - האסון של הדור
 

פרק 72 - האסון של הדור
שיחה עם האוטיסט בנימין גולדן       ח' אדר א' תשס"ח   14/2/2008

שיחה (תיקשור) של בנימין עם קבוצה של נשים בירושלים.
הועתק מתוך הדף קול דממה דקה מספר 35.

[הביאורים בסוגרים אושרו על ידי בנימין גולדן - שהם תואמים כוונתו בדבריו]

נדבר על המצב של הצניעות והחשיבות של הצניעות. כמובן שנוכל לדבר רק על החרדים, כי לחילונים אין מושג בסיסי מה זה צניעות, ולעולם הדתי לאומי הרעיון של צניעות מעוות מההתחלה.

   החרדים צריכים להיות הקדושים ביותר, אבל רבים ואפילו רוב החרדים, מבולבלים בנושא זה. ואלה שרוצים גם את העולם החילוני, הגויי, ההלניסטי [תרבות יוון], הם בכלל מעונינים לערבב את האידישקייט עם המושגים הגויים, ובמיוחד בקשר לצניעות.

   "קדושים תהיו" זה הבסיס של אידישקייט [יהדות]. אבל ''קדושים'' זה מושג שקיבל היום צורה מעוותת. קדושים לפי המושגים ההלניסטיים: יהודי חרדי לומד, לובש שחור, חולצה לבנה, כובע שחור מעיל ארוך או קצר, אבל שחור לבן.

   אבל הרבה פעמים אשתו הולכת עם פאה יפה
, שער אמיתי ושביל לבן, ממש שער יפה, ממש כמו דוגמנית גויה. החולצה ממש מגיעה למרפק, הכפתור פתוח למעלה, צמוד על הגוף, החצאית קצרה לא רחבה, גרביים שקופות. ונעלים, אם היא רוצה נוחות, הולכת עם נעלי ספורט לבנות, או נעלים עם עקב שעושות רעש גדול, פלוס איפור פלוס תכשיטים - ממש כמו הגוים. לצערנו זה המראה של הרבה זוגות חרדים היום.

    יש נשים צדקניות יותר, שבעליהן ממש יושבים ולומדים כמו שצריך, והן או נשים של רבנים, של תלמידי חכמים ידועים, לובשות פאה קצרה מסכנה, אולי עם כובע, בגדים די צנועים, גרביים עבות. בנוסף לזה יש את הירושלמיות. יש צדיקות יותר, שהולכות עם שַאַל על הראש ועל הכתפיים, בגדים רחבים, בלי איפור, בלי תכשיטים, וכל השאר צנוע. ממש דוגמה של צניעות.

   אבל יש ירושלמיות עם מטפחות שחורות, אבל עם כיוון אחר לגמרי: חצאיות קצרות וכו'. אמנם יש ירושלמיות שלובשות חצאיות ארוכות יותר אבל צרות, גרביים אולי שחורות, אך שקופות שרואים את הרגלים, תכשיטים, איפור, וזה דבר משונה ביותר ומצער ביותר.

   וכל אלו צוחקות ומתבדחות מהצדיקות ביותר עם שַאַל על הראש ועל הכתפיים, שמלות רחבות וכו'. כי הן מפחדות מאד שידרשו מהן לעזוב את ''עגל הזהב'' [חיי גשמיות ועוה''ז] שהן כל כך אוהבות. ממש פוחדות שלא יהיה להן את הצעצועים של העוה"ז שהן כל כך אוהבות.

   וזה האסון של הדור שלנו שהורס את הכל. וכל אשה חרדית שסוטה מהאמת גורמת לעוד אסון בעם ישראל [''בעוון נבלות פה צרות רבות וגזירות קשות מתחדשות ובחורי שונאי ישראל מתים וכו''' - שבת לג]
ל"ע, וגורמת לנפילת הדור [מדרגתו הרוחנית, וכעצת בלעם: אלקיהן של ישראל שונא זימה וגו' (סנהדרין קו ע''ש)]. וכל בעל שרוצה את הדבר הזה אשם לא פחות מאשתו - כי זה גם מה שהלב שלו רוצה. כל אשה שמתלבשת לא בדרך התורה משפיעה לרעה על כל הסובבים אותה [''ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך'' - פ' כי תצא].

   ואם היא במקרה ''רבנית'' ומבססת את ההתנהגות האנטי יהודית שלה על התורה [שזה כאילו מותר] זה אסון עצום [ראה יומא פו ושערו תשובה ש''ד ו גדול העוון של חיול השם ר''ל] ואני לא מקנא ברבנית הזאת. הרב, בעלה, בוודאי יכעס מאד על אוטיסט מיסכן שמעיז לומר דבר כזה. אך ב"ה יש רשימות ארוכות וחשובות, רשימות שעושות רושם גדול, של רבנים שמתנגדים בצורה חריפה לפאות ולפריצות של האופנה שנכנסה לעולם החרדי.

ש. נשים שמדברים איתן על צניעות אומרות שאין מה לדבר איתן על שַאַלים כי קודם צריך לתקן הרבה דברים אחרים?
ת. היסוד הראשון של התורה זה ''קדושים תהיו'' [לחיות למטרה רוחנית ולא גשמית - קרבת ה' וחיי עולם הבא, כמו שכתוב במסילת ישרים פ''א ''יסוד...שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה'...שזה התענוג האמיתי והעידון הגדול וגו''' ע''ש היטב] וזה השורש של צניעות. אבל יש בלבול גדול בזה ויש אפילו מודה חדשה של שַאַלים בעולם הגויי. ולכן אפשר לראות תיירות חרדיות אמריקאיות עטופות בשַאַלים יחד עם פריצות זועקת. מדובר על נשים ששייכות כביכול לקודש הקודשים של העולם החרדי, אבל הן מושפעות מאד מההלניסטים, מהעולם המודרני.

   למה הצניעות חשובה כל כך? כי ה' ציווה "קדושים תהיו" ואדם לא קדוש, בשמים הוא דבר מטונף ומגעיל. כי הוא מלא תשוקות בלי רסן, ואיך אפשר להגיד מילים ותפילות קדושות מפה ולב ושכל שדורשים הנאות של העולם הזה?

   עם ישראל שעמד לפני הקב"ה בהר סיני וקיבל את תורתו, היה העם הצנוע ביותר בעולם [לא היה אחד מהם פותח פתחו כנגד פתחו של חברו וכו' - ילקוט שמעוני במדבר פ''כג רמז תשעא ע''ש], והיום אפילו החרדים התחילו להתנהג כמו הגוים. "קדושים תהיו" זה הבסיס לכל האידישקייט. אדם שהוא שקוע בגשמיות, ומתפלל כמו צדיק ומחפש הנאות כמו גוי, התפילות שלו לא יכולות להגיע השמימה.

ש. איך אפשר להוריד את החומה המתנגדת לשַאַל?
ת. אין מה לעשות רק להתפלל עליהם ולהסביר להם שכל אחד יכול לראות באיזה מצב קשה שאנחנו נמצאים ושזה קורה בדיוק כמו שכתוב בדברי חז''ל [במסכת סוטה דף מט: ''פני הדור כפני הכלב, הבן אינו מתבייש מאביו וכו' וכו' ע''ש],
   שעכשיו הזמן שיהודי צריך למסור נפש בכדי לחיות כיהודי. יותר חשוב לחיות כמו יהודי אמיתי מלמות כיהודי. מה שאדם מכסה את עצמו יותר, הוא יותר שמור מהצרות של העולם הזה, וזה גם שייך לגברים [ראה במסגרת מעבר לדף].
   אם הגברים היו דורשים מהנשים צניעות זה היה מציל את המצב, אך גם רוב הגברים לא מתלבשים כמו שצריך. למשל, יש ''מודה'' בין ליטאים רבים שהולכים עם מכנסים צמודות, וכן גם הז'קט ושאר התלבושת. זה לא אברך בן תורה. וגבר שהולך בחליפת פסים ושהבגד שלו צמוד על הגוף, ורואים כל תנועה בגוף - הראש שלו לא במקום. יהודי אמיתי הולך מה שיותר רחב. גם הגבר וגם האישה מכסים את הגוף מה שיותר.
   יש ראשי ישיבות רבים שלא שמים דגש בכלל על בעיות של צניעות של בחורים רבים עם עצמם. מסתכלים על זה ב''עין פסיכולוגית'' שאומרת: מה לעשות, בכל בחור יש יצר. ואם זה קורה ח"ו זה אסון גדול וצריך לעשות תיקון רציני. אבל הם עוברים על זה בשקט וזה מקלקל את כל הדור והרבה דורות אחרי זה. בהרבה מקרים מלמדים את הבחורים להיות סלחנים על בעיות בצניעות בין הבחורים. הולכים לפי הפסיכולוגיה של העולם הגויי המודרני. זה טעות וזה אסור.

ש. הנשים שנראות עם שַאַל על הראש, אומרים עליהן שהן לא יכולות להשפיע בצניעות על אחרות, כי הן נראות מדי קיצוניות.
ת. כמו בכל דבר, אדם חייב להיות אמיתי. ואז מכבדים אותו - אפילו שכועסים עליו. ולכן באמת, [צריכים] ללכת עם השַאַלים ובגדים רחבים. אחרת כל המוסר שהאנשים האלה נותנים לא יהיה שווה בכלל.

ש. האם אפשר היום עוד לשנות את חוסר הצניעות במצב שלנו?
ת. ה' הכל יכול. אנחנו צריכים להשתדל ולהתפלל על כולנו שנבין ונלך בדרך האמת. ועוד יותר צריכים לתת מוסר ותוכחה - ולהתפלל לפני כן שזה יצליח.

כמו שאמרנו הרבה פעמים, רק חמישית [לכל היותר] יצאו ממצרים וכו', מעטים יחסית. ובכל דור ששולט מידת הדין [כגון מצרים, השואה, האינקווזיציה וכו' - וכמו היום], זה רק המעטים שמצליחים לעשות תשובה ולשרוד. ולכן כדאי מאד לחיות בקיצוניות יהודית. להיות בת ישראל, אשת חיל, וכן להיות תלמיד חכם אמיתי.

ש. יש הורים שאוהבים את הצניעות ורוצים את זה ולא הולך להם להשפיע על הבנות שלהם?
ת. צריך להתפלל עליהם ולהקים בתי ספר קטנים ולדבר. אבל אין הרבה זמן. כל החגיגה הזאת תגמר בקרוב. ה' מביא את הכל לסיום. מצב היהדות יגיע כל כך נמוך שזה לא יהיה דומה לאידישקייט. אם יעבור עוד דור יהיה קשה להאמין שהם באמת יהודים.
   זה דור יתום ממנהיגים, דור שעומד לפני מצבים קשים שלא היה כך בכל ההיסטוריה של האנושות, ורק אלה שמחליטים ללכת עם הקב"ה עם כל ההידורים שרק אפשר, רק הם יקבלו את משיח צדקנו.
   אנחנו פרקנו את הבית היהודי. בלי בית יהודי אין עתיד לעם ישראל. הבית היהודי שהיה פעם קיים עדיין אצל בודדים, אבל זה עכשיו כמעט רק היסטוריה עם כמה דוגמאות שנשארו, אוי לנו, אוי לנו.
   יש רק דבר אחד שיעזור לנו: תשובה אמיתית, ביחד עם היסוד של ''קדושים תהיו'' לפרק את עצמנו, ולהוציא כל כתם, כל נקודה של עבירה [כמבואר במסר 27], של רצון לעבירה, או צורך לעוה"ז שלא שייך לקיום שלנו.

   זה יעזור לנו להוציא מאתנו את החלק החולה, כל נקודה ונקודה. להתפלל ולבכות בדמעות על כל עבירה ועבירה, להצטער שבזבזנו את החיים שלנו על דברים שטותיים, ולהחליט שמעכשיו חוזרים לה' בכל ההידורים.

ש. האם בצניעות צריכים לחזור עד הסוף כמו הסבתות?
ת. חייבים לחזור. אם אגיד לסבתות, צריכים להחליט איזה סבתות. כי סבתות לפני מאה שנה היו מאד צנועות אך היו גם כאלה שלא כיסו את הראש והיו אברכים לפני מאה שנה שבכל זאת התעסקו עם דברים אסורים. אז על איזה סבתות מדובר? גם לפני מאתיים שנה היו סבים וסבתות לא צנועים.
   צריכים להיות צנועים, גם גברים וגם נשים, עם כיסוי ראש, רחב, ארוך, נעליים פשוטות וכהות וכו'. אבל יותר מזה צריכים לרצות את זה ולאהוב את זה - כי זה רצון ה'. לרוץ אחרי כל מה שה' רוצה. להתחיל עם הצניעות כי החיצוניות משפיעה על הפנימיות [כמו שכתוב במסילת ישרים פרק ז ע''ש].
   אדם שלבוש כצדיק, שואף להיות צדיק וכן ההפך. יהודי שלבוש כגוי בוודאי רוצה את החיים הגויים. זאת לא אומרת שאין יהודים שלובשים טוב, ובפנים הם רקובים. אבל אם מתבוננים טוב, רואים שהם גם לא לבושים צנוע במאה אחוז.

רק אגיד לכם שבעתיד הקרוב ביותר יהיו דברים מאד מפחידים.
להיצמד לקדושה והכל יעבור בשלום. לצערי הרב ישפך דם,
אבל בגלל המסירות נפש שלכן הרבה ינצלו.

ש. אבל למה צריך שישפך דם?
ת. עובדה היא. תסתכל בהיסטוריה, תמיד היהודים יכלו לעשות תשובה ולא עשו תשובה, זה הסתיים בדם.


עכשיו שעת סכנה! חשוב להעביר את המסרים לכל יהודי בכל דרך (לפקסס, לשכפל, להדביק בבית הכנסת, וכו' וכו') כדי שגם הם ידעו מה קורה ומה לעשות. לאור חומרת המצב גם הוקם כעת אתר זמני להעברת והדפסת המסרים (ועדכונים):   www.emet8.com



[הביאורים בסוגרים אושרו על ידי בנימין גולדן - שהם תואמים כוונתו בדבריו]


דניאל
בנימין
לוח אותיות התקשור
דניאל


E-Mail | דואר אלקטרוני



הישארו מעודכנים תמיד מה חדש באתר.
Stay tuned always what is new.

שם | name

דוא"ל | Email


לאתר זה נכנסו 3696479 פעמים
היום - 17/09/14